At de tar inn de mindre hardføre og fargede variantene er greitt, men da burde de samtidig solgt de mest hardføre variantene også. De røde cordylinene er helt i grenseland selv her hvor temperaturen sjelden faller under 5 minus. Jeg mistet en av mine 3 planter i vinter ved bare 4 minus. De to gjenværende ser litt stygge ut men ser ut til å komme seg denne gangen også. Når det gjelder de burgunder phormiumene så har de klart seg bra her de to siste vintrene, men den rosa-burgunder varianten jeg prøvde for noen år siden strøk med første vinteren...
Hadde meg forøvrig en snartur til Bergen i dag og var innom blant annet Fantoft hagesenter og kjøpte liksågodt en av palmene til 1800. For den prisen er det noe av de beste palmene jeg har sett for salg i Norge, så nå angrer jeg på at jeg ikke gikk for to slike når jeg først var der. Var også innom på Sotra og kjøpte noen småting til dammen og noen Sasa palmata som jeg har lett lenge etter. Var ellers ikke så mye spennende å finne som jeg ikke allerede har fra før...