Jag har palmer två T. Fortunei utplanterade sedan 3 år tillbaka i centrala göteborg i ungefär samma storlek som du. Har inte haft några problem med att få dem att överleva men första vintern satte ja igång värmekabel för tidigt vilket renderade i att de började växa under skyddet vilket fick till följd att den utväxten sedan skadades.
Jag har använt vitfiberduk som jag svept i 3-4 lager runt stammen upp till spjutet. Runt den har jag sedan använt en värmekabel som jag snurrat ändå upp till toppen som varit ihopbunden med mjuk tråd. Däröver har jag haft en grön fiberduk - en sådan som de säljer på palmenmann som fungerat som skydd mot vind och fukt.
Min erfarenhet av detta är att de duger gott, temperatur skillnaden mellan luften innanför och utanför har varit ca, 7-9 grader och då har jag kollat överallt under skyddet. Däremot skulle jag verkligen avråda från palmenmanns värmekablar, de ger en marginell effekt som knappast är värd något - de växter som jag använt deras kablar till att skydda har alla dött, och temperaturskillnaden har bara varit ca, 2 grader under skyddet. Jag har prövat clasohlssons kablar och de ger bra värme, men är å andra sidan styva så det är svåra att vira runt. Bäst är kablarna från kakelplattan som både är böjliga och ger bra värme.