Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Dyp tele@Henrik
Som svar till: Svar: Dyp tele ()

Hej Henrik
Om 2001-2010 er normalen kan jo så diskuteres? ihvertfald ikke særlig typisk

Vil nu nok mene at det vintervejr vi har haft denne vinter er en af de mange forskellige normale type vintere vi kan få i Dk. Ikke særlig kold ikke særlig varm, men vekslende mellem + og - hele tiden, og ikke ret kolde temperature.
Den slags vinter vi har haft i år, vil jeg nok mene vi har haft oftere end de vintere vi havde fra 01-10, ihvertfald i min levetid
For mig er der ikke noget der er normal, men noget der er mere typisk. Og det ene udelukker ikke det andet som normal/unormal, så længe vi holder os på målinger der hverken er koldere eller varmere end før målt
Jeg vil ikke blive forbavset når gennemsnittet for 1991-2020 bliver målt og evt lander på stortset det samme som 1961-1990. Henrik har du evt ikke nogle gennemsnitstal for 91-2012.

Og ud fra at der sjældenst har været vintere som 01-09 og 09-11, (09-11 er jo heller ikke en koldeste målte),så må denne 12-13 vinter vel være en mere typisk gennemsnits vinter

Det selvfølig en fortolkning hvad man vil kalde normal/unormal, men jeg har ikke set noget unormal endnu. Ser det mere som typisk/atypisk

Henrik dine jord målinger stemmer godt overens med mine, Men da der jo som bekendt kan være kæmpe temperatur forskel her i silkeborg området , kan du så presisere hvor du har målt det

Inlägg i den här diskussionstråden: