Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Det Här Lät Ju Roligt !!

Hej Leif

Jeg er helt enig med dig i at det som artiklerne handler om grundlæggende er NOA der måske pga. den mindre trykforskel nemmere lader kulden komme fra øst.

Jeg mener at det her i Danmark bliver helt afgørende, om der stadig vil kunne komme en nedisning af Kattegat. jf. isvintre. Såfremt det sker mister jeg min beskyttelse mod de kolde vinde mod øst og så risikerer jeg helt sikkert og miste min palme bl.a. Kuldepotentialet er dog ikke så stort som tidligere, og det som for mig er spørgsmåler er om de seneste hårde vintre viser det fulde kuldepotentiale. Det er jeg desværre ikke helt sikker på.

Jeg tror at de næste 10 år kommer til give mange svar og det bliver om ikke andet spændende og følge klimaet fremover.
Iskernerne som jeg selv har studeret, viser med al tydelighed at når CO2 mængder steg fra ca. 180ppm til 280ppm så steg temperaturen ved polerne ca. 10 grader. Nu har vi så hævet den til næsten 400ppm. Jeg tror derfor på accelererende klimaforandringer, men derfor kan vi naturligvis stadig få den uheldige vejrperiode der tager livet af vores planter. Vi får se.

Inlägg i den här diskussionstråden: