Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Nya plantinköp!
Som svar till: Svar: Nya plantinköp! ()

Nog tycker jag det har med odling att göra, att odla krukväxter ute på sommaren och krukodling. och visst är det kul att köpa växter och visa upp. Fina växter såklart,, har det så själv med krukodling av både satörre köpta växter och egengjorda från frön, dock är jag nog lite snål och försöker hitta stora ex för billiga pengar jag får en kick av det och det är ju kul att visa upp när man hittar fynd. Mina föräldrar är tvärtom dom får en kick av att köpa så dyrt det går. Men det kanske blir tjatigt om man på gång på gång visar att man köper hem dyra växter hela tiden. Får det intrycket att ibland bara visa upp utan att berätta om växterna eller få råd,, så man liksom involverar forumet i sina tråden. Än har köpt detta detta därifrån och det kostar si och så,, snygga va är ni av avund nu.

Men känns lite som pjäser att köpa hem dyra växter inför en trädgårdsvisning. Bara för att bevisa/visa upp. Kanske inte är så men jag får det intrycket. Det är ju inget svårt eller ovanligt att fixa, bara man har pengar. Dör dom är det bara att lägga några tusen till och köpa nya.

Många av dom växterna kräver kanske mycket skydd va ? inget jag har råd med, men det är ju kul att läsa om olika skydd. Ska själv testa livin plant på en oliv men då är det inte friland längre och det är nog det ända jag har råd med :) på lite halvt skämt.

Inlägg i den här diskussionstråden: