Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Typisk Forskel *LINK* *PIC*
Som svar till: Svar: Typisk Forskel ()

Hej Jan
Nu kender jeg ikke lige dit lokal område, men en god regl for at undgå myg og vigtigst af alt kulde er at holde sig fra moser åer og lave dale. Her hvor jeg bor er næsten på toppen af bakken, Hvis du ser det billed jeg havde i hvor der står efterår kan du se stedet. Det er taget fra vores skråning i baghaven, som beskytter mig mod kulde fra øst sydøst og nordøst i baghaven . Hvis du forstiller dig at bag ved den skråning er der et fladt areal hvor vinden er hårder end nede ved min beskyttet have. Hvor vinden ikke står stille bliver temp ikke så kold, men da vi ligger på toppen af dalen med kulden forneden og varmen dalende ned til os fra oven og samtidig vidstille giver det gode muligheder. Og så lige det aller koldeste. Hvis du forsætter oppe på det flade areal ca 1,5 km , kommer der en dal mere på den anden side, den går lige ned til Gudenåen og der ligger Resenbro og omegen der er der typisk meget koldere end her. Eksempelvis når vi køre fra Resenbro over åen gennem ådalen kan der nemt fryse 3 grader og når vi kommer op på toppen på det flade stykke er der typisk 2-3 graders varme. Den varme har vi også lige lidt ned i vores dal, men mens der der blæser deroppe har vi vindstille.Ja vi kansige at vi har det bedste af det hele, for selvom vi ligger på toppen af dalen uden at være helt oppe har vi stadig solen til den bliver næsten rød. Der hvor billed er taget er mod vest og skråningen jeg står på er mod øst. Svært at beskrive men håber du forstod lidt af det
John

Inlägg i den här diskussionstråden: