Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Satelitt-foto av hus og hage

Hej Tobias
Det er birk og asp som gror mod nord bag mit hus på to grunde/tomter som ikke er bebygget og som heldigvis ikke bliver bebygget i næste mange år. Grunden til det er at ejeren vil vente med at sælge til der kommer bro til Vassøy fra fastlandet og der går heldigvis mange år. Ejeren af de to grunde har givet mig lov til at benytte hans jord som jeg vil så jeg har tænkt mig at plante gran og fyr for at få maksimalt læ mod nordenvinden. Ellers er der nogle få ege trær på Vassøy men desværre er netop dette fine træ en sjældenhed heroppe modsat hjemme i Danmark.

Frank var inde og se billederne af dit hus og grund, du har jo modsat mig meget jord at boltre dig på, det ser ud til at du har det lækkert på Fanø. Skulle jeg flytte tilbage til DK var Fanø absolut en af de pladser jeg gerne ville bo :)
Vind og regn er vel også dit største problem som hos mig, det fryser jo ikke meget på sådan en lille ø som Fanø? Vassøy hvor jeg bor er dog meget mindre, den er kun godt 2 km lang og maks 500 meter bred på det bredeste sted.

Håber flere vil legge ut satelitbilleder af jeres haver og huse. Det giver et fuldstændig billede sammen med de billeder medlemmer af forumet lægger ud af sine planter osv.

med venlig hilsen
Teddy

Inlägg i den här diskussionstråden: