Exotiska växter i Skandinavien

Til Teddy. Mener det godt og håber du vil læse det

Hej Teddy
Har aldrig påstået det har froset 20 grader i Stavanger ,Men det er jo så der du skal komme konstraktivt ind og skrive at det er ikke det du er bekendt med. Men nu skriver du -10,2 sidst skrev du -13? Kan du blive enig med dig selv om hvor koldt det har været. Da jeg skrev et refarat fra en kvinde jeg mente var fra stavanger vedr - 20 lagde jeg sandlig ikke mere i det en at i der bor deroppe vil korrigere konstraktivt hvis i mente det ikke passede, og ikke angribende. Nu viste det sig så hun kom fra Bergen og havde familie i Stavanger, og er det ikke også lige meget om hun så var fra Ålesund?. Kunne jo ikke vide du hang dig så meget i sådanne pilleriere og at du ikke kan lide nogen spørgsmål og skriveriver om Stavanger. Men det må du så undskylde at jeg ikke havde brugt 14 dage på at finde ud af først. Jeg vil ikke sige du ireterer mig, men stiller mig meget uforstående over for dine påstande om hvad jeg påstår og overdriver. Jeg hverken påstår eller overdriver ikke noget men referere en udtalelse og viser jer alle et kort som jeg ikke har det mindste kendskab til, og du er også den eneste der står helt af over for det.
Du påstår jo også jeg deler Dk i lige zoner hvor har du det fra?. Det har du stadig ikke kommenteret . Hvem Har påstået Silkeborg ikke ligger i zone 7B? ( Teddy Silkeborg har zoner der ligger fra Zone 6b til zone 7B alt afhæning hvor du bor i Silkeborg).Men er der noget galt i det? Zoner eller ikke zoner så kan vi ikke bruge det til ret meget da meget andet spiller ind hvilket jeg bestemt ved du også ved. Og indtil denne vinter her så vil jeg enda sige at enkelte stedder i Silkeborg kune snige sig ind i en lille 8 zone. ( Men det viste denne vinter så at det kan den ikke, den forbliver på en zone 7b, så kan ikke finde på at købe planter der rækker ud over zone 7b. Der er Planter der i zone 7 i Italien kan gro der men ikke hos mig så dem holder jeg mig også fra. Det er mest realistisk og spild af penge og energi at plante dem . Om Sør Hilde ligger i zone 8-9 stykker har heller ikke den store betydning for mig. Men vil sige at de Planter han harpå Sør Hilde pakker han ind om vinteren ,hvilket de samme slags planter i en lavere zone i Italien aldrig vil blive . Så har faktisk bla været for din skyld jeg uden held prøvede at fortælle at du ikke kan bruge et zonekort som plante kort, men at det der før er sket med vejret i området vil ske igen og at de gamle historier om vejret i området måske er mere brugbare. Her I Silkeborg har vi jo faktisk for ikke mange år siden haft -28 grader og det kan efter min overbevisning ske igen. Silkeborg kontra Hjørring som jeg kan fornemme er din andet ømme punkt ligger måske i samme zone, men efter min mening ligger Silkeborg mere gunstig end Hjørring . Og håber så du vil spørge mig konstraktivt og ikke angribende hvorfor jeg syntes Hjørring ligger mere ugunstigt en Silkeborg. Har ikke helt fanget hvorfor du er så gal på de zoner der, og hvorfor de er så vigtige for dig at angribe dem. Jeg har med vilje i de sidste skrivelser til dig lige puttet lidt provekerende ind i en parentes for at få dig ind i kampen og svare. Teddy andre meninger end ens egen giver dialog og sætter en tankevirksomhed igang .Jeg kan godt med vilje være lidt proverkerende for at få folk til at tænke til anden side engang imellem , og du lader dig nok nemt provokerer , så det er en fed cooktail hva -). Når jeg er i dialog med andre menesker feks. på sådan en side her så lære jeg også noget om andre tanker. Jeg er bestemt ikke altid enig men derfor angriber jeg altså ikke med verbale ubehaligheder. Mht til at komme op til jer har jeg jo faktisk også lige inviteret mig selv derop , men kan jo nok regne med jeg ikke er velkommen hos dig eller hvad? Men uanset hvad og hvordan du beslutter dig til at skrive/tiltale mig så har jeg nu tænkt at fortsætte med at skrive ordentligt til dig . Teddy nu har du fået en forklaring på hvad der rør sig herfra og håber så du vil tage godt imod det og lige klappe hesten, så den verbale tone kan blive god igen ok. Jeg mener faktisk dette her godt og har faktisk brugt meget tid på at prøve at fange dig. Håber min håndsudrækning lykkes.
Med venlig hilsen
John

Inlägg i den här diskussionstråden: