Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Bergen
Som svar till: Svar: Bergen ()

Jeg har også hatt pluss grader her hver dag en stund nå men som hos deg så fryser det ofte om natten. Jeg har vært ute og gitt plantene mine lunkent vann i kveld da jeg har 1,4 pluss grader.

Jeg har egentlig gitt litt faen i min cordyline de siste fire uker, den må klare seg som den står nå uten noen form for beskyttelse har jeg tenkt men tror jeg dekker toppen av den med en løs fiberduk her i helgen. Jeg er redd for at den avgir for mye vann nå når det er solrikt.
Jeg er rett sikker på at stammen til min cordyline klare seg da jeg som sakt ikke har hatt det så kaldt men toppen er så godt som død på grunn av de to uker med frost som planten fikk rett etter jul.

Ellers så har jeg ikke mistet noen planter. Jeg har etterhvert dekket til min store Tracy. fortunei og de fleste yucca mens tenax og humilis palmene står uten beskyttelse og de har klart frosten overraskende bra inn til videre.

Jeg regner med å skal investere i en palme mer men jeg tror som deg det er lurt å gi litt ekstra og få seg en stor palme frem for en liten palme som er sårbar i slike vintre.
mvh.
Teddy

Inlägg i den här diskussionstråden: