Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Ficus carica. *LINK* *PIC*
Som svar till: Svar: Ficus carica. ()

Hej Henrik Først lige, det var da frygtelig for dig du har haft det så træls i et af Dk floteste områder. Trachycarpus dem har jeg da udmærket held med at få til at gro her, cordeline lige så . Her et lille link som viser nogle af mine, De er noget støre idag.
Kulde punkt i Silkeborg , ja lidt ret har du , men nu har jeg masser af familie på nordsjælland og Kbh, Sidste vinter kunne de sige - 15 mens det koldeste vi havde var -8. Nu har du jo også kun været her i 3 skræglige år, og kan fortælle dig at det er meget lokalt her pga af det bakkede terren og åen. Feks Resenbro som ligger 3 km i fugleflugt herfra har typisk 5-8 grader koldere end hvor jeg bor det samme har sejs-svejbæk-them, som alle er en del af Silkeborg, Det koldeste herovere er dog Karup-kølvrå-Nr snede-Billund-Brande-give og alt andet der ligger på den Jyske højderug, Det skal lige siges at det gør Silkeborg ikke.Åen skiller også tit regnen, typisk regner det meget mindre i Resenbro end her ved mig, da den ligger på den andeside af åen.
Alt det skal man selvfølig nok være født her for at kende og forstå
Jeg Kender alle stederne med kulde her, men bor ikke selv i et af dem.
Har forøverigt haft en udmærket sommer i forhold til Sjælland, ikke så meget vand og meget mere sol. Mange dage ved vandet. April-maj-og halvdelen af juni meget varmt og ingen regn , derefter lidt mere ustabilt men stadig 20- 23 grader og masser af sol, feks uge 27 som var varm, uge 29 med 23-26 grader og sol, idag 23 og sol, ja jeg kunne blive ved, alt ialt fin vejr til udv malerarbejde som jeg lever af
Regn måleren ialt her siger 57 mm siden 18 Juni, men du vil også kunne se at vi er blandt de der har fået mindst vand på dmi hjemmeside
Nå det var en længre smøre, men et lille indblik

Inlägg i den här diskussionstråden: