Minus 7,2 celcius er stadig den laveste temperatur vi har haft på Fejø i denne vinter, og jeg noterer mig at det indtil videre er den mildeste lokalitet bladt boardets ærede bidragsydere i denne vinter.......men nu er havet omkring øen ved at fryse til, så vi kan forvente lavere temperaturerer, hvis ikke der kommer et lavtryk fra Atlanten og redder os snart. Hvor er den globale opvarmning når man har brug for den ? For bare 4 uger siden talte alle om den :)
Jeg høstede i forgårs 4 blomsterstilke med frø på en af mine Trachycarpus fortunei "Hideaway" på Fejø, en dejlig vindfast og stivbladet moderplante. 9.500 frø har jeg beregnet at der var på den, og frosten havde tvangsmodnet dem så de var helt sortblå.
Så hvis alle hørpalmer i Nordeuropa dør i denne vinter, har jeg frø nok fra denne ene palme, til at erstatte dem allesammen.........
Er der nogen der vil bytte lidt frø, så er jeg frisk hvis dine frø også er det. Jeg søger alt eksotisk, f.eks eucalyptus, steneg, korkeg og meget andet. Skriv til mig på mail via hideaway.dk
Good luck med kulden