Exotiska växter i Skandinavien

7 isdøgn *LINK* *PIC*

Hej alle

Tænkte lige jeg ville starte en ny tråd!

Her er et billede af min palme da kulden begyndte. Umiddelbart en god beskyttelse.
17. dec 2009

Et par dage senere kom en stille og solrig dag. Jeg fjernede derfor den efterhånden meget tunge sne for at bladene kunne få lidt solvarme. Dette kan være en klog strategi når der kommer tøvejr senere, men det kom der ikke, og derfor har det nok ikke været så klogt at fjerne denne beskyttelse!
19. dec.
Nu er det blevet tøvejr og jeg kan se at bladene ikke har taget skade. Det er virkelig nogle hårdføre planter. Det skal dog siges at det laveste vi har haft i denne periode her i Århus er -6 grader. Men 7 isdøgn og blæst er nok palmens til dato værste udfordring. Jeg kan godt forstå at i beskytter i de områder hvor i får lavere temperaturer end jeg gør. Men med mit lille firma er jeg nød til at teste mine proveniens sorterede planter til grænsen.

Til sidst et billede af den dejlige farm, hvor jeg har min palmeproduktion. Det er min musa basjoo i forgrunden. Jeg er virkelig i tvivl om den klarer denne vinter, specielt hvis vi får alt for mange vejrbegivenheder af den sidste slags.
Håber det bedste for alle vores eksoter!!
Dec. 2009

God Jul og Godt Nytår herfra til alle.
Mvh. Henrik

Inlägg i den här diskussionstråden: