Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Reklam i forumet
Som svar till: Svar: Reklam i forumet ()

Tack Teddy och alla andra som uppskattar forumet.

Det lustiga är att det här forumet egentligen bara var en bonus av att jag flyttade över mina webbsidor till min egen serverdator. Jag insåg att det skulle vara relativt enkelt att starta ett eget webbforum när jag själv hade full kontroll över mjukvaran. Dessutom saknades ett liknande forum sedan tidigare.

I början var det inte många som hittade till det här forumet och jag gjorde ingen direkt reklam för det. Strax efter att det hade startat dök ett annat liknande forum upp, Exotics in Scandinavia, som snabbt blev populärt. Det här forumet förde en ganska tynande tillvaro och det var oftast jag själv som postade inlägg. Efter ungefär ett år försvann plötsligt Exotics in Scandinavia för att inte dyka upp igen. Först därefter började trafiken öka i det här forumet.

Jag strävar efter att forumet ska vara så tillgängligt som möjligt. Det drabbades tyvärr av ett serverhaveri i början av sommaren med driftavbrott som följd och det kan naturligtvis inträffa igen. Ifall det inträffar igen så hoppas jag att kunna minska avbrottstiden. Jag kommer nog också bli tvungen att uppdatera servermjukvaran det närmaste året, annars riskerar servern att drabbas av kapacitetsproblem. I samband med det kommer kanske utseendet på forumet att ändras lite.

Inlägg i den här diskussionstråden: