I går var alt sneen borte men da jeg våknet i morges var der rundt 15-20 cm med sne. Temp ligger heldigvis inn til videre stabilt mellom + 1 og + 3 grader. Krysser fingre for at det holder.
Min T. Wagnerianus med vinterdekking.
Samme palme fra en annen vinkel.
Den største av mine Yucca recurvifolia med vinterdekking.
Som dere ser er der fortsatt håp for min Yucca rostata men jeg er veldig skeptisk selv om der er tale om en sterk planteart.
Noen av mine yucca som er dekket for vinteren.
Yucca hybrid recurvifolia/glauca (En plante fra Benny)
Denne yucca recurvifolia dødde nesten siste år men kommer nå igjen fra bunnen med tre nye hoder.
Liten Yucca glauca nesen dekket av sne (igjen en av Benny sine planter)
Den minste av mine T. fortunei som står helt uten vinterdekking og stortrives i det milde kystklima.
Min største T. fortunei som er dekket for vinteren. Jeg er tilhenger av at så mange planter står uten tildekking så det er planen at denne skal få stå fritt om et par år når den har rotet seg skikkelig.
Min store cordyline med hus rundt seg som beskytter mot vind og vær.
Liten grønn Cordyline som står ute uten vinterdekking. Har dog satt et par granris opp rundt den for å beskytte den mot den tunge våte sne.
Bananene mine og to grønn/hvite cordyline er dekket gjennom hele vinteren.
Nærbilde av samme fikon med små frukt anlegg.
Afrikansk lilje tatt med hjem fra Azoerne som står ute uten vinterdekking. Overraskende nok klare den seg men noen av bladene er blitt brune av frost.
Den største av mine Humilis, står uten vinterdekking hele vinteren.
Endelig et par bilder av noen planter som jeg overvintre inne i rom med plantelys.
Ukjent bambusart som min samboer hadde med seg hjem fra Nice.