Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Snø og kulde.
Som svar till: Svar: Snø og kulde. *LINK* ()

Hei Rune.
Svaret ligger vell i det at jeg har noen eksemplarer av hver enkel sort at jeg prøver litt av hvert for å se og erfare på egen hand.
Jeg har overvintret agave americane suksessfullt i fjor vinter. den er tipp topp enda. den som døde nå, har hatt beskyttelse hele tiden, men klarte seg ikke fordet. jeg vet ikke hvilke konklusjon jeg skal trekke fra dette enda, det kan være størrelsen, fuktigheten i jorda, eller rett og slett bare den enkelte planten og hvordan den har hatt det fra sine spede dager på et eller annet nursery sørpå en eller annen plass.
Fjor vinter var jo meget mild med 8,3 minus som laveste temperatur. til nå denne vinteren har jeg hatt 8,5 minus, men lengre perioder med frost.
T.fortunei`ene dekker jeg, da jeg ser dem som levedykktige her i vårt klima,og som basisstrukturen på det eksotiske i hagen min.
Jeg ønsker å få en best mulig start på livet deres her i hagen med å gi de beskyttele de første årene.
De andre eksotiske planter jeg har, prøver og feiler jeg litt med. Alt i fra vekstplass,størrelser,beskyttelse, gjødsling,mm.
Hvilke planter dekker du på stord? Hva er minimums tempen så langt denne vintern?

Inlägg i den här diskussionstråden: