Exotiska växter i Skandinavien

Eucalyptushaven 2005 - 2008 *PIC*

Jeg var lige ved at opdatere min hjemmeside og så fandt jeg her i eftermiddags nogle gamle billeder fra min første sommer med exotiske planter.

Det er nok kun 3 år siden, men netop derfor er det utroligt, hvad der er sket siden. I må undskylde den dårlige billedkvalitet af 2005...

Her sidder jeg, allerede meget stolt, imellem mine første E. gunnii og den første Musa basjoo:

Image Hosted by ImageShack.us

og sådan ser det ud i dag, søndag den 03.11.2008 under E. gunnii, til venstre E. globulus og c. indivisa. I baggrunden Arbutus, cistus osv.:

Image Hosted by ImageShack.us

Mine to første hørpalmer lige foran huset og man godt se Acacia dealbata, som desværre ikke overlevede den første vinter 2005/6:

Image Hosted by ImageShack.us

og billedet fra ca. samme position i dag med en dominerende E. globulus der skjuler den bageste Trachycarpus og et stort Oliventræ lige foran:

Image Hosted by ImageShack.us

Den anden side hvor man kan se en Cupressus sempervirens som jeg tog med fra en Frankrig ferie i april 2005. den har jeg stadigvæk, men blev flyttet senere.

Image Hosted by ImageShack.us

Og igen et billede fra i dag. E. globulus ved siden af indgangen til huset hvor Acacia dealbata står på samme sted i 2005. Foran nogle Phormium og en Chamaerops imellem:

Image Hosted by ImageShack.us

Mvh Frank

Inlägg i den här diskussionstråden: