Hej,
Jag sådde 7 st E. Ventricosum den 16 maj i år och undrar om det är idé att så om dem eller om jag skall slänga dem eftersom inget har hänt.
Fröna låg i vatten ca 3 dagar innan jag sådde dem. Ruggade inte skalen. Planterade på två frös höjd i planteringsjord och ställde krukorna i ett litet plastväxthus. Ställde ut dem i sitt växthus på altanen men sedan blev det kallt i slutet av maj. Efter en dryg vecka blev det varmt igen. Tog in dem och ställde dem i grovköket där det alltid är minst rumstemperatur men ofta varmare och fuktigare. Tittade till ett par av fröna häromdagen och de såg precis ut som de gjorde när de planterades. Kan tillägga att endast ett av fröna flöt under vattenbadet. Fröna har stått i fuktig jord för det mesta, men vid ett par tillfällen då de stod ute torkade jorden till lite.
Kan jag plocka upp fröna och plantera om dem i ny jord och hoppas på att de fortfarande kan ta sig eller är det kört? Hur skall jag isf plantera dem, och vad skall jag tänka på. Antar att jag måste gjort något fel tidigare?