Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Christian Var Är Du?
Som svar till: Svar: Christian Var Är Du? ()

Enligt Google verkar det som det inte har skrivits särskilt mycket om exotodling och zonknäckeri överhuvudtaget på svenska det senaste året. Jag vet inte om det möjligen existerar några slutna forum om exotodling som Google inte hittar. Själv håller jag mig borta från Facebook så jag vet inte vad som skrivs där. Kanske var det nyhetens behag för många människor tidigare, men att intresset sedan dess har avtagit. Erfarenheterna från de kalla vintrarna 2010 och 2011 kanske skrämde bort en del, men sedan dess har förhållandena i huvudsak varit gynnsamma. Med tanke på att den antropogena klimatuppvärmningen tuffar på som beräknat borde intresset växa med tiden.

Jag har även själv varit mindre aktiv på det här forumet de senaste åren, trots att jag själv driver det. Jag har dock inte tappat intresset även om det kanske har planat ut vissa perioder. Jag har hållit på med exotodling sedan början av 90-talet så mitt intresse har naturligtvis hunnit förändras mycket genom åren. Samtidigt har jag skaffat mig mycket erfarenheter och jag har en mycket bättre uppfattning idag om vad som går att göra. Även om jag ibland tröttnar på vissa arter så brukar jag ändå upptäcka nya arter som åter kan ge nyhetens behag.

Inlägg i den här diskussionstråden: