Vilka botaniska tidskrifter tycker du är intressanta?
Själv är jag med i brittiska Royal Horticultural Society sedan många år tillbaka och där får man tidskriften The Garden varje månad. Den var en bra inspirationskälla för mig innan trädgårdsinformation slog igenom stort på internet. Den är välskriven men kan också beskrivas som lite tantig, fast det ibland finns guldkorn. Mot en extra avgift kan man även få tidskriften The Plantsman fyra gånger om året. Den håller lite högre nivå, men jag har inte brytt mig om att prenumerera på den. Jag funderar dock på att lämna Royal Horticultural Society, eftersom jag inte längre har så stort behov av tidskriften The Garden nuförtiden. Möjligen ska jag istället prova tidskriften The Plantsman utan att vara medlem.
Dessutom är jag med i International Palm Society, som har en mycket seriös tidskrift, Palms. Det är en i huvudsak vetenskaplig tidskrift, men handlar mest om tropiska palmer. Eftersom vi bor i ett klimat där ytterst få palmer kan klara sig på friland är det mycket tveksamt om man har någon nytta av tidskriften. Jag funderar också på att lämna International Palm Society.
Som en del av er kanske noterat, är jag mycket intresserad av städsegröna ekar. Därför är jag också med i International Oak Society. Där får man en tidskrift, International Oaks, som visserligen är innehållsrik och håller en mycket hög nivå, men som tyvärr bara kommer ut en gång om året. Två gånger om året får man även ett kortare informationsblad, Oak News & Notes, som tyvärr oftast inte innehåller så mycket information. Jag har dock haft mycket glädje av tidskriften International Oaks, och jag har inga planer på att lämna International Oak Society.