Hej Tony,
Din Yucca gloriosa/recurvifolia ser superfin ud, og det er nogle meget flotte dækblade den har, faktisk ligner den ret meget Yucca 'Vittorio Emanuelle II', hvor har du fundet den?
I vores have kommer der en del Yucca i blomst i år:
Yucca "Karlsruhensis type 2". 1 blomsterstand.
Yucca filamentosa 'Tenn' X (reverschonii x thompsoniana) hybrid lave af Tim Behan, USA i 2009. Sået i 2010, BMJ# 2355D, det er første gang denne hybrid blomstre, og det er faktisk den første som kommer i blomst i hele verden.
Yucca flaccida x glauca, en hybrid jeg lavede i 2003 BMJ# 1785B. 1 blomsterstand, det er første gang denne blomstre.
Yucca hybrid #1402 [big "blue" form of Y. filamentosa ?] Købt hos Michael Lorek i 2000. 3 blomsterstande
Yucca 'Anna' X "Karlsruhensis type 2", En hybrid jeg lavede i 2009 BMJ# 2368A (1827A x 1454) (Yucca 'Anna' er en hybird jeg lavede i 2003 med Yucca filamentosa x glauca. 1 blomsterstand, det er første gang denne blomstre.
Yucca flaccida flere forskellige former, de fleste af dem har blomstret i andre år, jeg tror der er omkring 10-15 blomsterstande, men de er noget mindre i år end normalt, og meget senere.
Den mest spændende er denne her:
Yucca "Karlsruhensis type 2" x rostrata, en hybrid jeg lavede i 2008 BMJ# 2083A, pollen kom fra Ruud Wouterson i Holland. 1 blomsterstand, det er første gang denne blomstre.
Hilsen Benny