Jag tog till slut in min palm då bladen fick frysskador och hade den inomhus med stödbelysning till mars/april, nya blad kommer men varje nytt skott har en del som är brun, men det största problemet verkar vara att de nya bladen är så svaga, brukar de inte vara hårda direkt och kunna motstå vind utan att böjas?
Jag göder den med vanlig växtnäring, finns det tips på annat som är bättre lämpat så föreslå gärna vad och var det kan köpas.
En annan fråga, jag har aldrig planterat om palmen under de 2,5 åren som jag ägt palmen, behövs det? Vad är skillnaden mot att tillföra vanlig växtnäring? Problemet är att krukan som palmen står i redan är gigantisk, möjligtvis skulle en större murarbalja kunna användas om det finns, vill helst ha en i plast då palmen väger så pass mycket att jag knappt kan flytta den, vet dock inte om den innehåller något som kan vara skadligt för palmen, vad använder ni vid omplantering av stora palmer?
Slutligen, vågar man chansa på att plantera ut den nu i veckan eller är det bättre att den får tid på sig att återhämta sig innan frilandsplantering?
Förra året stod palmen relativt oskyddad för vinden, drygt två meter ut från fasaden i söderläge, är det bättre att sätta den i en vinkel mellan fasad och altanens vindskydd, hur förödande är vinden, dödar den också palmerna till slut precis som kylan?
Ska försöka komplettera med någon bild imorgon när det är ljust.