Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Pris fråga *LINK*
Som svar till: Svar: Pris fråga ()

Hej Magnus!

Jeg har lige læst at du "mangler" Cylindropuntia, jeg dyrker flere af disse i mit koldhus, enkelte overlever i et beskyttet bed (Cylindropuntia viridiflora), men vores sommre er for kolde og vintrene for våde til, at der er nogen egentlig vækst. Hvis du kan bruge stiklinger, kan jeg nemt lave sådanne, når de nu senere på foråret er svulmet op igen (lige nu er der stadig helt slatne og har mærkelige rynker og enkelte er violette i farven.) Hvis du er interesseret, vil jeg lave en liste til dig med dem som jeg kan skære stiklinger af. det vil typisk være Cylindropuntia aborescens var. imbricata, whipplei og viridiflora. Det er ikke utænkeligt, at det er muligt at dyrke Cylindropuntia op af en sydvendt husmur? Men jeg har ikke selv den mulighed i min have.

Hälsninger

Benny

P. S. Hvis du har husdyr eller børn, er Cylindropuntia MEGET farlige, de kan stikke igennem selv meget tykt læder! Det er de eneste kaktus som jeg virkeligt passer meget på ikke at komme i nærkontakt med!

P. S. - P. S. Stiklinger af Cylindropuntia skal tørre dobbelt så lang tid (mindst 20 dage) som andre Opuntia, inden de kan plantes!

Inlägg i den här diskussionstråden: