Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Hva mener du John?
Som svar till: Hva mener du John? ()

Teddy blæst og regn er ikke problemet for ben`s cordeline. Hvis blæst og regn ville være problemet, så havde de jo ingen cordeline i england-Irland-Bretange osv for der regner og blæser det meget. Mine cordeline har overhovedet ingen skade taget. Har prøvet at pakke nogle ind og andre ikke, kan ikke se forskel i år.
Men nu har det jo også været usansynlig varm vinter. Koldst her i min have har været minus 5-6 grader, og højest 12-15 nætter med frost fra nov til april.
Nu kender jeg ikke Ben`s omgivelser med blæst og hvor meget frost han har haft.
Teddy her hvor jeg bor blæser det ikke, vi lægger så meget i læ af bakker at selv da der var orkan der tilbage i ?, mærkede vi den faktisk ikke. Nordøst øst sydøst vinden kan vi slet ikke få, den blæser lige over os. Men ben´s cordeline har sansynligvis først fået vand dernæst frost og så blæst, og det kan de ikke lide, så frosten er synderen. Selv samme ting kan ske i Cornwall. Har en ven der bor der. når de rådner midt på stammen som ben`s knækker de også derovere. Men de skyder op af stammen igen, har også selv en der har gjordt dette.
John

Inlägg i den här diskussionstråden: