Jättefina bilder! Kul att dina växter klarat sig så bra. Ett förslag från mig är att du kanske ska överväga att jobba mer med organiska material i trädgården för att få mer djungelkänsla, alternativt att ha mer kalksten osv för att få medelhavstema. Som det är nu med den vackra stenläggningen så blir det en svensk trädgård med välvuxna exoter (vilket kanske var vad du ville) eller så kan du överväga att löpa linan ut och göra en 100% exotträdgård som kan bli legendarisk. Då måste allt samspela, även husvägg och plank. Fixa en damm med Thalia, Peltandra och Colocasia samt vertikal växtlighet med klättrare och växter i olika höjd så kommer det bli grymt. Vill man ha medelhav/orientalism så gör lite klarblått i stenläggningen susen. Jag tycker att det känns ymnigt när växter väller ut över stenläggningen och den kontrast som då uppstår mellan mjukt och hårt. Skaffa trumpetranka om du inte redan har det. De säljs billigt på Coop.
Kan tillägga att jag gärna hade haft en sådan trädgård som du med det klimat du odlar i, men jag har ingen lust att flytta och man blir ju liksom fäst vid sin trädgård med dess klimat så jag stannar där jag bor. Efter att alla palmerna frös ihjäl trots frigolit förra vintern (8 st) så fokuserar jag återigen på bambu och udda träd och buskar där odlingsförhållandena har lite större inverkan.