Flot kort Tobias, der findes utvivlsomt stadig masser af spændende arter at opdage derude. Den næste version af dit kort må du indbygge hårdførhedszoner i, så vi kan identificere hvilke dele af det potentielle udbredelsesområde, der har mulighed for at huse ekstra hårdføre typer......Når en gruppe af forumdeltagerne skal planlægge den Store Nordiske Trachycarpus -ekspedition......:)
Jeg nød også at læse dine blogindlæg fra Tenerife. Fin skildring af de forskellige naturtyper og mange gode fotos, bedre end dem jeg selv tog i vinter da jeg besøgte Tenerife med familien, plus du ved lidt mere om botanik end jeg gør. Hver især er naturtyperne dernede den største attraktion ved Tenerife. Fra mulighed for at dyrke kokospalmer og næsten "tørt tropisk" klima på sydspidsen til de frodige subtropiske landbrugsområder på nordsiden. De kan jo nærmest dyrke alt dernede. Fyrreskovene der er helt utroligt smukke , vulkansletterne, bjergene, kysterne og laurbærskovene i f.eks. Anaga. Fascinerende at der findes stedsegrøn tågeskov med f.eks. en "næsten" europæisk Persea. Jeg kunne godt bruge et par uger dernede i det evige forår hver vinter. Inden vi tager afsted igen må vi udveksle gode adresser og tips på botaniske og naturseværdigheder.
Desværre er der nok ingenting fra Tenerife der kan gro i Danmark, med mindre alle kommende vintre bliver som den i år........og det er jo nok for meget at forvente. Jeg har i hvert fald ikke forsøgt med nogen ting fra Tenerife. Til gengæld har jeg nok igen et par helt andre ting i min lille planteskole jeg kunne donere til din botaniske have, hvis vi ses engang i løbet af foråret.