Jag gillar Palmenmann! Man kan se på växtbeskrivningen vilken Versandgruppe varan tillhör (A, B, C...) och summan för gruppen adderar man givetvis till priset. Man får ha i beräkningarna att frakten grovt uttryckt kan dubbla priset. Då jag handlat har jag alltid varit nöjd men nu vänder jag mig till Palmpersson.se istället. Det är mer eller mindre tysklandspriser du handlar för och bor du nära så kom och hämta direkt. Frakten är såklart lägre (om du inte bor i Tyskland:). Han har inte mycket på hemsidan men kan fixa betydligt mer om man bara drar iväg ett mail. Jag körde förbi förra sommaren och fastnade för en palm som jag tyckte vore kanon till föräldrarnas trädgård. Det var mest som jag tänkte högt eftersom jag inte hade pengar eller kort på mig. Ägaren gick fram och sa att jag skulle ta den om jag ville och skicka pengarna till hans konto sen. Jag vet att detta handlar om försäljning men hur ofta händer sånt! Kvalitén är kanon, inga spretiga palmer uppdragna med för mycket värme och för lite ljus utan robusta saker.