Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Rosa blommor på träd - men vad är det?

Jo jeg hedder Michael, og tak for velkomsten, jeg har nu været her længe, faktisk siden boardet startede har jeg med mellemrum været forbi, men jeg lusker mest omkring og lurer og lytter til alle de erfaringer boardets medlemmer har samlet.
Hvad mener I i øvrigt om det blomstrende træ ? -er det Prunus subhirtella ?

Hvor er det i øvrigt fedt at våren er her allerede. Trods let frost i nat, står mine camellier med store farvede knopper, der skal lige til at springe ud. De små tatzetter er sprunget ud, og de store er godt på vej. Viburnum tinus har blomstret i ugevis allerede. Forsythiaerne er sprunget, Mandeltræerne er lige ved at springe ud, næsten så tidligt som på Mallorca. Global warming or not, så har det været en vinter der var til at overleve. Laveste temperatur hidtil denne vinter var -2C på Fejø (foreløbige data), så der kan ikke være mange planter der har frostskader. Hvis alle vintre var sådan, kunne vi dyrke snesevis af palmearter......I gamle dage kaldte gartnere en sådan vinter domineret af vestlige lavtryk for en "engelsk vinter". Nu har vi haft to engelske vintre i træk. Sjovt nok tænkte jeg det samme efter sidste år. Da troede jeg bare der ville gå mange år før der kom en tilsvarende mild vinter, men så kom den allerede i år ;) Måske skulle man plante lidt Phönix canariensis og citrustræer i haven i år - neej, trods alt, der skal vel nok komme hårde vintre igen.....Al Gore eller ej.

Inlägg i den här diskussionstråden: