Exotiska växter i Skandinavien

Svar: This Is The End!!!
Som svar till: Svar: This Is The End!!! ()

De flesta borde haft koll på att det skulle bli frost nu i veckan. Jag plockade in allt innan tisdag natt då det small till och lite kallare blev det dagen efter men inte mer än - 3 här heller. Det roligaste jag vet när jag ser de här snabba förändringarna är vart man har köldstråk på tomten och vart man kan lyckas med planteringarna. Kejsarträd som är bland det snyggaste i mina ögon sommartid är nog bland det fulaste som finns när frosten har bitigt tag ordentligt.
Den här köldknäppen är nästan lika säker som Kalle anka på Julafton. Händer varje år vid ungefär samma tidpunkt. +- någon vecka.. Mer förvånande de år det inte händer. Hoppas att det blir lite mulet och regnigt och att nordan viker av så blir nog Oktober rätt mild och regnig,nästan också Kalle Anka varning. Blir vintern lika klar som sommaren så blir den kall och nederbördfattig. Behövs ingen Einstein för att fatta det.(Global uppvärmning eller nedkylning eller vad fan allt heter kan hoppa upp och sätta sig). Bara att förbereda sig för ett krig som vanligt. Man förlorar alltid några vänner men kul att se de flesta på vårens efterträff:).

Inlägg i den här diskussionstråden: