Exotiska växter i Skandinavien

Svar: trädgården Skånes Viby

Det er virkelig en smuk og høj palme. Du har virkelig succes med dine palmer og må være en god kilde til information til jer der bor i områder hvor lidt beskyttelse er nødvendig. Faktisk er din palme også kommet lidt længere end min palme med blomstringen. Jeg tænker på om det er dit forår der er lidt varmere end hos mig eller om beskyttelsen om vinteren kan fremme blomstringen lidt. Tror nu nok mest det er et lidt varmere forår hos dig da jeg bor lige ved vandet.
Mht. til beskæring synes jeg man ender i et kompromis. Jeg vil helst at palmen udvikler sig så naturligt som muligt, men det kommer til at ligne en meget vissen palme. Og på en lille terrasse er det ikke særlig pænt. Nu sidder den øverste halvdel af kronen dog så højt at jeg ikke længere kan nå den så den må udvikle sig som den vil.
Nils - min erfaring er helt sikkert at en kraftig blomstring sænker væksthastigheden. Sidste år havde jeg 8 store blomsterstande og i april - juni gik væksten næsten helt i stå. I år har jeg kun en blomsterstand og væksten er betydeligt kraftigere end sidste år.

Inlägg i den här diskussionstråden: