Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Snø enda?
Som svar till: Svar: Snø enda? ()

For Bergen endte vinteren som helhet på +0,3 grader, altså hele to grader under snittet for de siste 60 årene. Februar ble den varmeste vintermånedenen i Bergen med +0,6 grader godt hjulpet av den sterkere solen og noen varme fine dager nå helt på slutten.

Til sammenligning ble februar den kaldeste måneden for meg med bare +0,2 grader. Januar endte på +1,0 grad og desember på +0,7 grader. Mindre solinnstråling pga de høye fjellene og svært lav havtemperatur har nok holdt februartemperaturen nede for min del...

Men den siste uken har hatt noen utrolig flotte og til dels varme dager med sol, men første glimt av våren vil jeg si kom en dag tidlig (i går) med 8 grader og lett blanding av yr og sol og helt uten minusgrader. Været fremover virker i det minste positivt og vårfargene begynner å vise seg. Jorden er fremdeles godt frosset enkelte steder men hvis værutsiktene holder forsvinner den nok snart! :)

Snø kan vi nok fremdeles få langt inn i April, men fordelen på denne tiden av året er at den sjelden ligger lenge... Den smelter nok snart hos deg og Per!

Inlägg i den här diskussionstråden: