Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Hej och hå (man trodde ju värmen skulle vara)!!!

Nej ikke alle forskere er enige, og det ville også undre mig med et emne der er så stort og komplekst som hele jordens klima. Der er dog et meget stort flertal der tilslutter sig CO2 teorien som hovedårsagen til konstaterede og målte forandringer. Min far var forsker, og jeg er derfor nok påvirket til og tro på forskere generelt - indrømmet. Selvom der naturligvis også i denne branche findes forskere med habilitetsproblemer, så tror jeg dog det er langt de færreste.

Jeg kan ikke lade være med og sammenligne klimadebatten med Galileo der i 1600 tallet fortalte folk at jorden var rund. Han måtte dog opføre sine synspunkter som et komisk skuespil for ikke og få hugget hovedet af. Jeg ved at en del klimaforskere idag føler det samme, over for en stor gruppe modstandere. Jeg kan ikke lade være med og føle lidt sympati for de forskere der via tusindvis af temperaturmålinger, satelitbilleder osv. forsøger og fortælle en tilsyneladende uforstående del af befolkningen at det her kan blive en alvorlig udfordring for menneskeheden. Ikke for Jorden.

Så min bøn er kort. Lyt dog til flertallet af forskere, de har trodsalt studeret det emne mere indgående end andre, og har derfor et større grundlag for og udtale sig. Men derfor skal alle naturligvis kunne udtale sig uden risiko for dårlig omtale.

Sandheden er vel, at ingen præcist ved hvad der kommer til at ske. Jeg mener bare at flertallet af forskere må formodes og have det bedste bud. Opvarmning hovedsageligt pga. menneskelig aktivitet. Dermed ikke sagt at vi ikke er velkomne - vi skal bare lære og gøre tingene mere bæredygtige, og det er vel det klimaforskerne forsøger og fortælle os.

Inlägg i den här diskussionstråden: