Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Iskold vinter forude.@ Henrik
Som svar till: Svar: Iskold vinter forude. ()

Ja Henrik det var sku tider da vi ikke havde vinter

Nu denne vinter har hverken du eller jeg haft spec koldt så der har nok ikke været den store farre so fare. -8,2 her
Men vi bor jo på grænsen til det umulige, så vi kan jo aldrig vide
Nu er der jo stor forskel bare i det område jeg bor i. Tag bare Martin fra sejs kontra mig, der kan der typisk være op til 10 graders forskel på en af de koldeste nætter ( skal lige siges at fra mig til sejs er der nok 7-9 km i fugle flugt)
Lidt svært at plante eksoter på vores bredegrader da de jo helst skal have nogle milde gerne mange vintre i træk for at skabe rodnet til hårdførhed, og det har vi jo ikke pt
Jeg er lidt i vildrede omkring hvad jeg ønsker. enten vil jeg have mild for at kan plante men omvendt kunne jeg også godt tænke mig få nogle af de der kolde vintre tilbage vi havde i 40erne 60erne og 80erne, for at se hvad de eksoter der trods alt har overlevet de fimbul vintre som vi lige har haft kan tåle.
Ja jeg er jo en af de få der bestemt tror vi får -30 og hvor vi kan gå til sverige igen

Henrik jeg har mistet dit telfon nummer gider du ikke lige skrive det her eller sende det til mig på jfpmaler@gmail.com

Inlägg i den här diskussionstråden: