Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Exotiska växter på gång

Hej
Först en kvarnsten, min hemsida som kommer att vara uppe så småning om.
Ja jag kommer att sälja från en adress och till viss del via nätet, dock är Cross gardens är inte en traditionell Internetbutik eller I-shop, detta då jag generellt inte ligger på ett lager med växter som står och tynar i ren spekulation.

Hur?
Jag gör i princip en inköpsrunda tidig vår i bl.a. Holland i person, för att inspektera varje individuell planta! Är det inte gott nog försöker jag få tag i plantan någon annanstans enl. samma princip. Är det så att det är dåliga plantor i omlopp (stympade rötter m.m.) avstår jag hellre från affären än att göra den för enbart snödd vinnings skull. Du skall nämligen inte bli lurad!

Intresserade hör av sig med vad de är intresserade av och vi synar av tillgängligheten och ger ett ungefärligt riktpris per planta och ev. frakt.
Är du fortfarande intresserad gör jag en förorder.
Med andra ord det tar en stund från förorder till verklig order för att jag samlar på mig ett gäng och åker en gång till olika ’leverantörer’ för att ta hem allt på ett bräde.
Jag inspekterar eftersökt plantan på plats och kan då ge besked om leveranstidpunkt och sedan levererar jag och tar samtidigt betalt.

Varför?
Jo, för att jag handlar med smala varor, i låga volymer och med låga marginaler, så jag måste samköra detta för att ditt pris inte skall skena.
Jag skjuter upp anskaffning och leveranser om det är värmebölja med hänsyn till växten, vilket är något som du som köpare måste acceptera.

Leveranser!
En källa till vissa problem och olyckor... ja, tyvärr är det ibland så, därför föredrar jag att man hämtar upp plantorna själv om möjligt. Men i bland tillåter inte geografin detta utan en mellanhand behövs och då försöker jag finna den som gör det bäst, till ett rimligt pris.

/Thomas

Inlägg i den här diskussionstråden: