Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Kylig natt i landet, är det inte lite tididgt ?

Kul. Det här är en "komma ur garderoben" tråd. Själv har jag nyligen fyllt 40 och har nog en lättare existentiell kris. I de flesta fall när jag möter andra trädgårdsmänniskor är jag ung. Den typiska trädgårdsmänniskan i Sverige är 50-70 år och kvinna. Gubbarna följer med som barlast/grävare. Undantaget är STA Sällskapet Trädgårdsamatörerna där det finns rätt så många karlar. Kanske är det så att ju onyttigare (inget att äta/osäker skörd) odlingen blir desto fler män?

Annars tycker jag att det är otroligt coolt med dig Linus som gjort en sådan forum och trädgårdsresa. Ibland glömmer jag hur ung du är när du varit med så länge på forumen. Underbart att du har kvar odlarglädjen. Kommer du ihåg i mitten av 2000-talet på odla.nu när du skulle låta alla dina känsliga växter vara ute och anteckna när de dog (minns jag fel??)? Roligt också att du skrev så mycket fast det blev en massa fel i svenskan. Antar att du får ringa din gamla svenskafröken nån kväll och visa hur långt man kan komma om det är roligt.

Inlägg i den här diskussionstråden: