Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Hage 2012 *LINK* *PIC*
Som svar till: Svar: Hage 2012 *LINK* ()

Takk for det Jonas. Det har jo vært mye diskusjon tidligere på dette forumet angående "frilandsdyrking" og jeg har også vært endel av
denne diskusjonen. Om man velger å kjøpe "stor" planter som koster endel penger eller dyrke fra frø så er det jo det samme vi holder
på med, nemlig "eksotiske" planter. Og man bør jo selvsagt kunne dele sine bilder fra sine hager og plantekjøp uten å få en negativ kommentar.
Siden jeg selv bruker mye penger på planter og har delt endel bilder her så er det nok sikkert noen som også oppfatter min hage som en måte
å skryte på. Men det er selvsagt ikke intensjonen og jeg har mistet både planter og penger de siste 10 årene. Og nettopp fordi slike planter kan
både være dyre og vanskelig å få tak i så vurderer man alltid å pleie de litt ekstra om vinteren. Hos meg er ikke som oftest kulden noe problem
men heller alt regnet og da er et tak over noen av plantene løsningen. Kan vel ikke kalles "frilandsdyrking" men "I don't care". Har ihvertfall stor
glede av hagen og hobbyen min selv om jeg har redusert både plantekjøp og omfang av ulike planter etter de 2 harde vintrene vi hadde for noen
år tilbake. Så jeg synes iallefall at du skal fortsette med å publisere flotte bilder. Du har iallefall fått til en utrolig forandring av hagen. Helt i min "ånd":-)
Photobucket
Photobucket

Inlägg i den här diskussionstråden: