Exotiska växter i Skandinavien

Hur går det allmänt i sommar?

Var en liten snabbis ner till Thomas i helgen och hämtade lite växter.( sorry Ludvig att jag inte hörde av mig men det blev hela familjen så jag blev brutalt nedröstad att se på någonting mer). Aldeles för lite tid hos Thomas också och för tidigt på säsongen iaf i år. Det jag kunde lägga märke till hos honom liksom hos mig är att mycket går trögt i år. Det växer inte i takt med vad det brukar vara för årstiden. Någon som har samma reflektioner?. Växthuseffekten failar. Måste ta fart snart:).Det som är riktigt härdigt går som tåget men det lite mer exclusiva stampar lite i år. För egen del är detta en mellensäsong men har inhandlat lite. En del nya perenner från Danielsson. En gulbladig variant av Aralia (perenn)mm. Rhamnus Imeritina, Quercus Dentata. Från Thomas DA, Lophosoria,Woodvardia,Begonia Luxurians,Tetrapanax,annars inget nytt på fronten. Ska ner till Linudden i veckan och fylla på det redan överfulla Magnoliaförrådet och inhandla lite större bambu på växt o trädgård. Annars inte hänt mycket i vår,försommar.
Någon som har något kul att komma med för säsongen?

Inlägg i den här diskussionstråden: