Exotiska växter i Skandinavien

Palmer i Bergen *LINK* *PIC*

Kjøpte i dag "Hage tidende" og så her artiklen om Tonys fine hage oppe i Bergen, det må jeg si, det ser ut til du har noe jord å utfolde deg på, hvor stor er din tomt/grund?

Du etterlyste tidligere i dag noen bilder av mine planter. Jeg har her vedheftet et par bilder av noen av de planter jeg har stående uten vinterdekking. Dem der er beskyttet av kasser skal jeg ta bilder av og dele med deg og andre når våren kommer.

mvh.
Teddy

Photobucket
Yucca gloriosa varigata på utsiden av garasjen. Som dere ser er det få meter fra sjøen så det kan blåse mye her av og til men den klare seg fint da det viktigste er at den står under taket på garasjen i ren sandjord så det er minimalt med regn den får i løpet av vinteren. Bak ser dere mine små figentrer som kun ble dekket av granris de dage hvor der var storm presis som den europeiske viftepalme som også skimtes bak yucca gloriosaen.

Photobucket
Her ser dere en liten tracy og en yucca recurvifolia. Denne recurvifolia er den eneste med tak over seg. Isoporkassen beskytter en av mine musa sikkamensis. Under granrisen skjuler der seg en liten cordyline.

Inlägg i den här diskussionstråden: