Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Palmeblomstring
Som svar till: Svar: Palmeblomstring ()

Hej Dan

Jeg har som bekendt mine palmer på mine svigerforældres landejendom. De ældste er 8 år og står i 18 liters potter. De er derfor ikke helt så store som min palme på terrassen var som 8 årig. Desuden har de seneste vintre sat dem noget tilbage i væksten. Men jeg har mange der forhåbentlig bliver til hunner om nogle år.
Min erfaring med blomstring er at palmer som er tilvænnet klimaet og har vokset naturligt gennem nogle år på friland først fremkommer med blomsterstandene om foråret. Jeg tror dog importerede palmer kan blomstre pga. stress og chok ved udplantning og sætte blomsterstandene om efteråret. De har ikke helt styr på årstiderne pga. opvækst i drivhuse eller varmere klimaer - er min vurdering.
Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer med blomstring som nok skal indfinde sig. I 2011 var min palmes blomstring den kraftigste ligesom væksten, og vi havde den næst mest regnfulde sommer registreret. Så helt skidt kan det ikke være med de større regnmængder i Vestlandet.
vi pionerer her på forummet må blive ved med at eksperimenterer.
Sommeren er på vej og magnolier, kirsebærtræer og meget andet står i fuldt flor her i Århus - Herligt.

Inlägg i den här diskussionstråden: