Exotiska växter i Skandinavien

Fantastiske bilder fra stormen som var helt dansk på mange måter. *LINK* *PIC*

Jeg har fået nogle gode bilder av min nabo Ivar Alsvik her på Vassøy som er en kjempe dyktig fotograf med professionelt utstyr. Bildene har han tatt forskjellige plasser her på Vassøy da stormen var på sitt høyeste lørdag.

Den vind vi her ble utsatt for forrige helg var helt dansk. Den største klimamessige forskjell på å bo i Danmark og heroppe i Norge på innsiden bak de beskyddende fjelle er nemlig vanligvis at det ikke blåser i den grad som det blåser overalt i Danmark. Dernede har man desverre ikke fjelle til å stoppe vinden.

Ben det gikk bra med båten selvom en av de store trosser/tau fra bauen og inn til land sprang. La meg si det sådan, jeg var enorm fornøyd da vinden la seg igjen søndag så jeg igjen kunne komme ombord i båten. Naboens store furu/fyrtre veltet i stormen. Her hos meg ble et par kasser til mine Yucca ødelagt men jeg har satt nytt bobleplast i kassene så de er tilbake på plass.

Photobucket
Den gamle Vassøyferje "Sølyst" mått vende om da bølgene var for tøffe foe denne gamle fine ferje så den gikk tilbake til Stavanger. I bakgrunden ses Stavangers stolthet bybrua som er et av byens varemerker.

Photobucket
Det gikk bedre for hurtigbåten der med sine enorme HK suste gjennom bølgene.
Photobucket
Igjet et bilde av Stavangers havnefront. Bildet er tatt fra et av Vassøys høyeste fjell.

Photobucket
Sørøstsiden av Vassøy lørdag hvor stormen toppet. Det er dette område jeg kan se fra mine vinduer da området ligger 50 meter fra huset. I bakgrunden ses øya Horge. Det der ligner en liten "ubåt" er skjeret/skæret Revingen hvor jeg fisker mange haier her i vinterhalvåret.

Håper dere likte bildene, Ivar forstår at gjøre bilder til kunst.
Teddy

Inlägg i den här diskussionstråden: