Exotiska växter i Skandinavien

Uppdateringar av forumet och webbsidorna

Som ni säkert redan har märkt har jag uppdaterat mjukvaran som forumet körs på. Nu används TetraBBS som är en vidareutveckling av WebBBS som forumet tidigare kördes på. Det mesta ska fungera ungefär som tidigare fast med en del förbättringar. Jag hoppas att det nya utseendet ska uppskattas.

Det här är andra försöket. Jag beklagar att jag var tvungen att stänga ner och starta om forumet igen strax efter att det hade blivit tillgängligt. Ett inlägg gick tyvärr förlorat. Det var dock bättre att det hände nu och inte senare.

Både det gamla och nya forumet använder cookies för personliga inställningar och det är möjligt att de inte är helt kompatibla. Jag rekommenderar att alla som har varit inne på forumet tidigare går in på "Mina Inställningar" och sparar de önskade inställningarna igen.

Även webbsidorna har uppdaterats. De verkligt stora ändringarna handlar om hur webbsidorna fungerar och syns inte för användaren eftersom jag har försökt behålla det gamla utseendet. Jag använder inte längre frames eftersom det är föråldrat. Även innehållet i webbsidorna har uppdaterats lite och jag har även rättat en del fel.

Om ni upptäcker några fel i det nya forumet så vill jag gärna veta det, i synnerhet om ni har svårigheter att posta nya inlägg. Jag har testat forumet under en längre tid och har redan rättat en del som jag har hittat. Jag tror att det ska fungera bra nu men jag känner mig inte helt säker förrän att jag har sett att det fungerar på riktigt. Jag är också lite orolig för att räknaren på websidorna ska krångla. Den ser visserligen likadan ut som tidigare men fungerar nu helt annorlunda. Jag vet inte hur den kommer att fungera vid hög belastning under längre tid.

Forumet har en del skydd som ska skydda mot spam-inlägg. Tyvärr kan det även leda till att riktiga inlägg inte går att posta eller "försvinner". Det borde inte drabba vanliga användare med ärligt uppsåt men ifall ni märker några problem så vill jag veta det.

Hälsningar,
Leif