Exotiska växter i Skandinavien

Svar: I År Kan Man Inte Klaga@martin

Ja, jeg har forsøgt med Kumquat og de kan klare en del frost. Problemet med citrus(De mere hårdføre) er ofte længden af timer dage med frost og ikke så meget de korte massive frost timer, lidt lige som med palmer. Meyer Lemon har vist sig at kunne tåle lave temperaturer i længere tid, ikke konstant frost men en temperatur der er meget kålig og samtidig med en høj luftfugtighed. Lidt ala det som ofte er i København. Jeg vil ikke sige at vi kan dyrke Meyer Lemon i København men nu er der en del der tester den i denne varme vinter, så må vi bare håbe at det er den type vinter vi får de næste mange år. Mht Mandarin, så ja de er ret hårdføre i sær Cleopatra, Satsuma, Changsha og Keraji, jeg har dem alle men har ikke prøvet dem på fri land kun som krydsninger af Poncirus. Der har Poncirus X Changsha været den mest hårdføre. Poncirus, eller om man nu rettere kan sige, Citrus trifoliata X Satsuma viser sig også at være meget hårdfør. Jeg har mistet Citrus trifolia X Cleopatra forrige vinter. I år ser alt ud til at overleve.

Inlägg i den här diskussionstråden: