Exotiska växter i Skandinavien

Svar: storm *LINK*
Som svar till: storm ()

Hej,

I denne storm nåede vi op på ca. 32-33 m/sek. i vindstødene, det var lidt mindre end i stormen 12 dage tidligere, men til gengæld var der fuld storm i ca. 10 timer.

Vi var endnu ikke blevet færdige med at rydde op og reparere fra den første storm, hvor der blev blæst en del glas itu i tre af vores fire drivhuse. Den seneste storm fredag-lørdag lagde yderlige 3 glas til skaderne, har formet noget abstrakt kunst af den ene halvdel af ståltaget på mit potteskur, resten af taget er væk......... Vi havde kun fået dækket et kaktusbed til med halvtag, men det var spildt arbejde, da der ikke er meget tilbage af det til at beskytte imod vintervæden.

På vindsiden er bambussernes blade helt indtørrede, men kun en enkelt stængel er knækket af ved jorden på en Phyllostachys aureosulcata spectabilis.
Jeg skulle hilse at sige, at det ser vildt ud, når en ca. 5 meter høj Phyllostachys næsten ligger vandret og i et splitsekund næsten er lodret igen, inden den igen kun er 2 meter høj.

Jo, der har været gang i den i Vendsyssel:-) Men det var intet i sammenligning med W3-stormen den 8-9 Januar 2005.

Zidane, jeg har hørt, at der var en del problemer i Göteborg, Skandinaviens Venedig. Måske bliver man nødt til at gøre som i Holland, hvor, hvor staten giver økonomisk tilskud til at hæve husene, i takt med at grundvandet stiger.

Hilsen

Benny

Inlägg i den här diskussionstråden: