Exotiska växter i Skandinavien

Svar: December på Fanø...
Som svar till: Svar: December på Fanø... ()

Hei Frank
Du har sku godt nok mange Eucalyptus i din have, det må have kostet dig en mindre formue med alle de trær. Personlig er jeg ikke så interesseret i netop dette tropiske træ men synes altid det er fascinerende når en som dig virkelig brænder for noget som du tydeligvis gør for Eucalyptus, hvor mange forskellige arter har du i din have?

Lige et lille hint, havde du skiftet Sofus ud med en vagt-hund kunne du have sparet dig alt det arbejde med at sætte op hegn. Her på Vassøy er der to rådyrflokke og dem har jeg ofte været plaget af. Ofte har en buk og to råer tømt mit fugletrug fuldstændig for solsikkefrø hver dag i vinterhalvåret da bukken gav truget et dunk med geviret når der manglede frø i foderskålen på fodertruget. Desværre spiste disse rådyr også af planterne i min have så jeg til sidst måtte skride til handling selvom jeg finder rådyr meget interessant i naturen og også på tallerknen. Løsningen blev derfor at vi anskaffede os en tæve (hund-hund) og hun pisser jo hver dag på græsplænen og afgiver dermed lugt hele tiden. Denne hundelukt hader rådyr, vi har ikke set dem en eneste gang siden vi fik hund, alle tulipaner fik i år lov til at blomstre færdig for første gang mens vi har boet her :)
Teddy

Inlägg i den här diskussionstråden: