Exotiska växter i Skandinavien

Svar: London 15.04.2011 *LINK*
Som svar till: London 15.04.2011 ()

Hej Michael

Fint trachy - billede. Ja det er utroligt som den lille afstand betyder meget. I følge min erfaring er de i snit ca. 3 til 4 uger foran os om foråret og sikkert det samme om efteråret med modsat fortegn. Dvs. at deres vinter er forkortet 1,5 til 2 måneder i forhold til os. Desuden er der ca. 4 grader varmere om vinteren i london end i København som jeg har sammenlignet med. Men der er faktisk en interressant fordel for os. Stort set hele året regner det mindre i DK og der er færre nedbørsdage, pga. vores lidt mere kontinentale klima. Desuden har København flere solskinstimer i apr, maj og juni. Det kommer vi vist også til at føle i den kommende tid - Hurra. Jeg kan i øvrigt se mine blomsterknopper på min palme og det er det tidligste jeg har oplevet. Er der ellers overhovedet nogen der har levende større palmer i år. Jeg har efterhånden set over 100 store døde palmer her i landet. Mange af dem har folk dyrket i rigtig mange år. Trist - jeg har selv mistet min egen store importerede palme der havde været 7 år i jorden, mens den anden har det fint...

God påske til alle

VH. Henrik Århus

Inlägg i den här diskussionstråden: