Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Vinter på sjælland
Som svar till: Svar: Vinter på sjælland ()

Hej Michael

Nej jeg har ikke haft nogle af "mine egne" helt ubeskyttet i potter ude denne vinter. De har fået fra -7 til -11 grader, nogle dog -17 i uopvarmet drivhus, deriblandt de hårdføre trachycarpus arter, og Chamaerops humilis volcano samt cerifera, sabal minor og rhapidophyllum hystrix til oplysning de nævnte uskadet. Det er forskellige palmer som jeg regner med at plante ud når vi får en større have her i Århus. Det lyder spændende med dine forsøg. Mine forsøg med palmer viser at de kan klare utrolig meget i potter incl bundfrysning og faktisk en hel vinter bare de er relativt tørlagte inden vinteren og afhærdede og nogle år gamle. Jeg står i øjeblikket og fjerner topskuddet på flere hundrede palmer de tungeste.....av av.

Jeg kunne forstille mig det også gælder Yucca, bambus og eucalyptus i nogen grad. Men jeg har kun begrænset erfaring med dem. Om ikke andet høre jeg gerne om dine forsøg. PS jeg skal levere en del planter på en tur rundt i nordjylland i april. Jeg kan da kigge forbi til en plantesnak hvis du har tid.

Vh. Henrik

Vh. Henrik

Inlägg i den här diskussionstråden: