Om jag ens kunde få något att gro här uppe, så jag tänkte att det kanske var dags att göra en liten fototråd med bilder ifrån sommaren/hösten 2007, jag kan inte stoltsera med friväxande palmer eller något dylikt, men lite roliga saker har jag väl i alla fall...
Magnolia Sieboldii planterad 2005, man kan även skymta min vindruva "zilga" planterad 2006
Buxbom planterad 2005, rhdododendron planterad 2006, under rhododendronen
kan kan skymta 2 st hedera helix köpte som krukväxter. planterad 2006 utan vinterskador
Opuntsia planterad 2005, den hade då bara två noder. ska flytta den till våren eftersom den står för torrt.
valnöt av något slag planterad i år, tack tompa
Magnolia stellata planterad i våras, den hade inte mycket till rötter, men den stod sig fint under sommaren, får se hur den klarar vintern. tillsidan kan man skymta två små björnbärssticklingar. dom har vuxit över 3 meter i år
Buddleja sticklingar och opuntsia, planterat i våras.
opuntsia polycantha?, opuntsia fragilis, planterat 2007
och en Echinocereus Triglochidiatus v. Mohavensis planterad 2005, men flyttad till denna rabatten våren 2007
fargesia "bimbo" fotograferad tidigt i våras, planterad 2005
yucca filamentosa planterad 06 fotograferad 3:e maj 07
sarracenia planterad våren 2007, var överkörd av gräsklippare, men lyckades repa sig, såhär såg den ut i mitten av oktober
Fargesia "bimbo" hösten 07, den växer fort
Kaktusrabatten med buddlejan i mitten av oktober, buddlejan har vuxit otroligt bra, f¨år se hur den handskas med vintern.
Fargesia "jumbo" planterad juni/juli 07
såhär såg min staketdruva ut efter en frostknäpp modellen större i oktober, M. Sieboldiin fick härligt chokladbruna blad av frosten.
det får räcka för nu! tjing