Exotiska växter i Skandinavien

Bilder fra Vestlands hage 6 november 2007. *LINK* *PIC*

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Liten fin humilis plantet i foråret 2007.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Cordyline varigata og rigt blomstrende Begonia står stadig fint i "varmen" da frosten ikke har vært noen reel trussel ennå her i området. Vil prøve å forsøke å holde live i denne Cordyline uten ekstra oppvarmning. Min vinterdekning vil bestå av et hus av bobleplast. Så vidt jeg vet om, er der ingen her i Norden som har lykkedes å holde liv i nettopp denne type Cordyline på det fri gjennom en vinter?

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Wasingtonia robusta av egen avl som er en frøplante fra 2002. Dette er dens første år i det fri og den er gått helt amok etter den er plantet ut på friland. Den er vel vokset det som svarer til 2 års vekst i krukke dette halve år på friland og så står palmen da ikke ideelt da den vokser på en veldig skyggefull plass opp av en mur.
Som dere ser så står denne sarte palme ennå uten vinterdekning hos meg. Ikke tro jeg gambler! Jeg følger skam værprognosene på nyhetene hver kveld men jeg regner først med at den trenger vinterdekning sist i desember/først i januar når det begynner at fryse av og til.
mvh.
Teddy

Inlägg i den här diskussionstråden: