Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Kulden avtar nu for en periode.

Hei Henrik
Det ser ut til at din palme klare seg fint og det er da det viktigste. I grunnen har du en veldig flott palme der med noen flere blade enn min som jeg kjøpte i Holland for 3 år siden. Jeg håper fortsatt på at den snart utvikler flere palmeblade i og med at røtterne utvikler seg.

Nei det er ikke så mye kulde vi har hatt men vi har hatt mange døgn med kuldegrader så bakken heroppe er frossen. Denne vinter blir vel presis ligeså uvanlig som siste vinter men inn til videre har vi sluppet den kulde og ekstreme mengder med snø som har ramt Danmark.

Eneste fordel ved kulden heroppe er at vi har sluppet mye regn som ellers kjennetegner vinterene her i Stavanger/Bergens området for regn har noen andre markante ulemper. Det er også derfor jeg ikke har trengt å beskytte de største av mine yucca i år men jeg gjør det nu da de neste uker er preget av regn og pluss grader om dagen og mellom 0 og -2 om natten.

Lykke til videre dernede, så at snø og kulde rammer dere igjen i dag over det meste av landet.

mvh.
Teddy

Inlägg i den här diskussionstråden: