Exotiska växter i Skandinavien

Svar: @John - Dags att emigrera@Tony

Hej Tony
Nej vi har ikke holdt kaffen under måleren.
temp forskelle her i området er meget normalt, Spec om natten. Der skal såmænd bare noget forskelligt Sand/jord-Ådale-moseområder til at lave forskelen.
I silkeborg og omegn kan der faktisk i ekstreme vintere godt være 3 forskellige temprature zoner. Ikke langt fra mig kan tempraturen om natten godt nå helt ned på en usda zone 5-6. og de steder har de bestemt mange flere frost døgn og kulde om natten. Har før skrevet lidt med Teddy omkring det. Ben har set lidt af stederne her og jeg har også vist ham forskellen på hvor vi har jord og hvor vi har sand og kolde ådale og mosejord. Men alle de stedder skal man være barnefødt eller bosat her i mange år for at kende. Silkeborg måleren står uden for silkeborg tæt på højderyggen hvor man er lidt højre oppe i himlen? og hvor ingen ting kan holde på varmen , og desuden er der sandjord som bekendt ikke holder på varmen til natten. Der oppe ved Silkeborgmåleren har de faktisk problemer med at få så simpel en busk som en buddleia til at gro. I bla den Afdeling af Silkeborg er alle buddliea døde dene vinter. Skal nok holde dig infomeret om når de får den første frost på de kolde stedder og hvad min temp er disse nætter. Vil tro det er lige om hjørnet med frost hos dem og at det nok går en md før vi får her
John

Inlägg i den här diskussionstråden: