Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Brahea Edulis problem :-(

Hej Ronny
Lavede selv den fejl sidste år med to Tracycarpus Fortunai palme som jeg have købt i DK. Tog den ind i stuen i den tro at her klarede den sig godt i varmen of efter få dage måtte jeg konstatere at den tørrede ind i bladene.
Jeg satte dem ud igen efter nogle dage men desværre døde den ene men det lykkedes mig at få den byttet på planteskolen hvor jeg havde købt den :)

Mit råd til dig er at plasere palmen ude med det samme så kommer den måske men det skal siges som linus skriver, at palmer er veldig sarte over for temperatursvingninger. Du kan jo også prøve som mig og se om du kan bytte den til en sund palme der hvor du købte den? Når vinteren kommer må du plassere palmen koldt men lyst. En anden mulighed som jeg har gjort det, er at sætte et lysstofrør til planter op i et udeskur uden vinduer. Her har jeg plasseret en termostat som starter hvis temp nærmer sig frysepunktet. Når den slår til giver en lille elovn i mit rum en temp. på maks 5 grader som mine tropiske planter overvintre fint ved.

Held og lykke og lad os høre om det lykkes dig at redde palmen.
mvh.
Teddy

Inlägg i den här diskussionstråden: